Mýt či nemýt, to je oč tu běží...

14.12.2023

Kde bych měl umývat auto?

DOMA / SAMOOBSLUŽNÁ MYČKA / DETAILER / KARTÁČE

Pojďme si říci na rovinu, že je potřeba to auto občas umýt. To jakou cestu vybrat a čemu se vyvarovat, bych vám rád pověděl v tomto článku. Naleznete zde 4 metody mytí vozu. Ohodnotím každou z nich na stupnici od 1 - 5.

V kategorii CENA 1 znamená nejlevnější a 5 nejdražší, VÝSLEDEK 1 znamená špatný výsledek a 5 nejlepší výsledek. V kategorii RIZIKO POŠKOZENÍ LAKU je 1 bez rizika a 5 dojde k poškození laku. Na konci každé varianty naleznete plusy a mínusy dané metody.

Osobně bych doporučil 3 z 4 variant. A které to jsou? Dozvíte se na konci článku ve shrnutí.


1. MYTÍ DOMA

CENA/ VÝSLEDEK / RIZIKO POŠKOZENÍ LAKU

3 / 4 / 3

foto od Erik Mclean
foto od Erik Mclean

Tím, že si doma umyjete vlastní vůz do jisté míry dosti ušetříte jak čas, tak i finance, avšak pokud nemáte tušení, jak správně umýt auto a vezmete takzvaně, co dům dá, tak je to horší než lepší. Spousta lidí si už doma například auto myje a dělají to s dobrým úmyslem. Podstatné je, jak postupujete a jaké používáte na to prostředky. Jelikož není úplně ideální použít jakýkoliv čistící prostředek, co doma najdete s běžnou houbou / houbičkou na nádobí. Špatně zvolená chemie v tom lepším případě nebude fungovat a špínu z vozu nedostanete. V tom horším případě poškodíte lak či jiné části vozu a to samozřejmě nechceme. Důležité je vědět, jak správně postupovat a jaké prostředky k tomu určené využívat. Pokud se rozhodnete, že si pravidelně začnete umývat váš vůz doma, tak tu mám menší soupisku, co by se vám mohlo hodit.

1. Máte doma zahradní hadici a přístup k vodě?

Pokud ano, tak máte tu podstatnou část vyřešenou, jelikož bez vody to prostě nejde. Pokud vlastníte vysokotlaký čistič ( "vapku" ) máte téměř už vyhráno. Vapka (vysokotlaký čistič) bývá označován přístroj do kterého napojíte přívod vody a zapojíte do elektřiny a pomocí pistole vám pod tlakem stříká proud vody. Budu tedy hovořit o tomto pojmu ve zkrácené podobě. Vapka vám práci velice ulehčí a ušetří nemalé peníze za vodu. Pokud auto myjete jen párkrát do roka a jiné využití pro vapku byste neměli, tak nemá pravděpodobně smysl si jí pořizovat. Pokud se chcete mytí věnovat pravidelněji či máte dokonce pro ni máte i jiné využití v domácnosti, tak vřele doporučuji její pořízení. Díky ní máte mnohem větší tlak než z klasické zahradní hadice, a tudíž špína půjde dolů o to lépe.

Pozor však!! Zacházení s vysokotlakým čističem není sranda a umí to nasekat i pěknou paseku při nesprávném zacházení. U příliš silné vapky může nastat i riziko poškození laku, případně jiných částí vozu...

Jakou tedy vapku na mytí auta nejlépe vybrat?

Máme zde pár parametrů, které se uvádějí u vysokotlakých čističů. První parametr je tlak a ten se udává v barech. Maximální tlak by neměl překročit 250 barů, ideálně se nacházet v rozmezí 140 - 220 barů. Spousta vapek se nachází právě v tomto rozmezí tlaků, takže je skutečně z čeho vybírat. Nezáleží pouze jen na tlaku, ale i na průtoku vody, ten se značí l / h (litry za hodinu). Zde je tomu naopak, čím vyšší hodnota, tím lépe. 400 l / h a výší je na mytí ideální. Skvělé jsou s regulací tlaku, tam je pak skvělé, že průtok vody bude stejný, ale snížíte tlak, tudíž nedojde k poškození laku z příliš vysokého tlaku. Pokud by vás zajímalo, jakou vapku vybrat, neváhejte se mi ozvat a mile rád vám poradím, případně kdyby byl větší zájem, udělal bych článek čistě ohledně vysokotlakých čističů, jejich příslušenství a jaké jsou nejvýhodnější značky, poměr cena / výkon.

2. Záleží, jak moc špinavé auto máte a kolik bude potřeba chemie / prostředků na odstranění veškerého znečištění.

Disky se umývají pokaždé. Čím častěji je myjete, tím snáze vám to půjde. Na první pořádné mytí je skvělé použit silnější / agresivnější čistič, který pustí zapečený brzdový prach. V kombinaci se štětečkem dostanete to nejhorší pryč.

Důležité upozornění nepracujte na přímém slunci a na rozpáleném povrchu!!

Může dojít k poškození laku / kol a to opravdu nechceme, tak je potřeba nechat vůz vychladnout a ideálně pracovat ve stínu. Poté spláchneme kola. Je ideální postupovat kolo po kole a prvně udělat ty a pak až lak poslední. Kompletní mytí si nechám na jiný článek, zde má být primárně zrychlený postup, jak postupovat. Na lak je ideální aktivní pěna, ta zajistí skvělé před mytí a připraví lak na ruční mytí. Aktivní pěnu lze aplikovat pomocí nástavce na pistoli vapky. Buď bývá k dokoupení, či součástí balení. Naředíme dle pokynů výrobce v daném poměru pěny a vody. Celé auto tím pokryjeme a počkáme pár minut, ať uvolní špínu. Poté auto spláchneme a je připraveno na mytí. Ideální je 2 kyblíková metoda, kde v jedné je šampon s vodou a v druhé čistá voda. Poté celé auto ručně umyjeme s tím, že první dáme houbu ( ideálně z mikrovláken, aby nedošlo k poškození laku ) do kýble s šamponem a vždy poté, až umyjeme část vozu, použijeme kýbl s čistou vodou, aby jsme se zbavili, případně zachycené špíny. Postupujeme odshora dolů. Poté auto spláchneme a osušíme ručníkem z mikrovláken. Je to velice zrychlený postup, ale jsou zde popsány podstatné části. Pro někoho denní chléb pro jiného první mytí doma. Na YTB, případně na internetu všeobecně najde spoustu návodů jak na to. Brzy se budu snažit, dám sem i svůj návod, jak já osobně myji auta krok za krokem.

3. Tak už máme čisté / umyté auto a tím to už končí?

Může i nemusí. Když už jste si dali tu práci s tím důkladným umytím vozu, tak by byla škoda na to nedat ochranný vosk. Na to jsou skvělé rychlovosky / Quick Detailery. Ty dají ochrání lak na kratší dobu , takže odpuzuje lépe špínu, je chráněno před ÚV zářením a lak po ní krásně kapičkuje. Ve zkratce váš vůz je připravený na příští mytí, které bude tak o 60% rychlejší, než to úplně první, jelikož špína půjde rychle dolů a vůz je pak o to rychleji a efektivněji umytý. Existují desítky výrobců rychlovosků a quick detailerů. Jsou spíše tekuté bázi a buď se aplikují během mytí, či až po něm, kdy už je vůz kompletně suchý.

A co si o této metodě myslím já?

Pokud máte možnost, kde ten vůz umýt a máte přístup k vodě společně s patřičnými prostředky, tak směle do toho. Podstatné je postupovat vždy opatrně a někdy je lepší nechat ten vůz i byť lehce špinavý než za každou cenu se pustit do vyčištění agresivnější metodou, která by mohla způsobit poškození laku a zbytečně vše zkomplikovat. Počáteční investice bude lehce větší, ale pokud se rozhodnete mýt častěji odmění vás to perfektně čistým a pocitem dobře odvedené práce. Pak k vám na objednání budou jezdit i sousedi z okolí : ).

VÝHODY

+ při častějším mytí se dá ušetřit ( pokud skutečně umýváte váš vůz několikrát do měsíce, pak se vám to může i vyplatit)

+ ovlivníte proces mytí ( máte vše ve vlastních rukou, dostanete se úplně všude a máte na to času kolik potřebujete)

+ lze docílit skvělého výsledek ( při správném postupu a dostatečném vybavení docílíte výsledků, které vám samoobslužná myčka, ani kartáče nemohou nabídnout)

NEVÝHODY

- riziko poškození laku ( při nesprávném postupu, nebo zvolení špatného vybavení hrozí riziko poškození laku a jiných částí vozu )

- potřeba zakoupit přípravky/ vybavení ( aby jste se do toho mohli pustit, je zapotřebí zakoupit spoustu vybavení a některé umí být i pěkně drahé)

- mít přístup k vodě ( bez vody to prostě nejde, je podstatné mít možnost auto spláchnout a celkově mít možnost využít vodu k jeho umytí)

- ne všude se dá mýt (pokud bydlíte například v paneláku, tak si nejspíš auto nebude moci umýt jen tak na ulici )


2. SAMOOBSLUŽNÉ MYČKY

CENA/ VÝSLEDEK / RIZIKO POŠKOZENÍ LAKU

2 / 3 / 3

foto od Nick Kaufman
foto od Nick Kaufman

V dnešní době asi nejvíce oblíbené samoobslužné myčky. Mají bezesporu spoustu výhod. Ta nejdůležitější je, že efektivně za málo peněz a v poměrně krátkém čase umyjete svůj vůz. Výhoda je taktéž, že zacházení s ní je velice intuitivní, máte tam spoustu popisů a návodů a stačí je pouze dodržovat. Mé osobní doporučení zní, abyste prošli postupně všechny programy, které daná myčka nabízí. Jelikož poslední dva kroky tvoří tekutý vosk a následné finální spláchnutí, které autu velice prospějí a přesto spousta lidí na ně zapomíná a vynechává je.

Když to má tolik výhod, najde si nějaká ta nevýhoda?

Bohužel i tato metoda nese své nevýhody. Pro každého to může být lehce jinak a to, co je pro někoho nevýhoda může být pro někoho zanedbatelná banalita, a tak to nemusíte brát nutně v potaz.

Jednou z nevýhod je, že si to auto musíte umýt "vy" vlastníma rukama. Jak říkám, pro někoho je to skvělá věc, pro jiného peklo. Ne každý je na tom zdravotně nejlépe a řekněme si na rovinu umýt celé auto na všechny programy a hlavně poctivě, všude se s vapkou dostat může být i fyzicky náročné. Čas od času se najde na určitých myčkách personál, který věřím by vám s mytím pomohl, ale nejsou na všech přítomni.

Poškození laku jsem dal na stupnici 3, a to primárně v případě použití kartáče, který bývá v kombinaci s aktivní pěnou (některé myčky mají tento typ kartáče a jiné nemusí mít). Z několika osobních zkušeností vám doporučuji tyto kartáče / košťata nevyužívat! Z jednoho prostého důvodu... Za ten den tam přijedou desítky aut a ty auta jsou v různém stavu znečištění. Mohlo před vámi být Porsche s lehce zaprášeným lakem, co stálo v garáži, nebo dělnický vůz, nebo dokonce vůz, co zrovna přijel z pole. Jelikož kartáč bývá většinou 2. krokem, tak ještě plně není odstraněna veškerá špína z vozu a vy si tím kartáčem tu špínu po celém autě roztíráte. I když je napsáno na tabulích a je vysloveně zakázáno s kartáči umývat kola, tak i přesto čas od času se najde individuum, které to na ty kola prostě použije. Na tich kolech se mohou nacházet právě kamínky, písek a jiné znečištění... a to vše si pak dáte vy na lak. Auto umyjete, zasvítí sluníčko a vám vypadnou oči, co to právě vidíte.

OSOBNÍ PŘÍBEH : Byl jsem takhle jednou na nezmiňované samoobslužné myčce. Měl jsem již umyto a sušil si vůz, když v tu chvíli vedle mne přijel na myčku pán se svým dosti špinavým MPVčkem. Vystoupil a místo, aby zamířil k automatu na vhození mincí a vybrání programu, tak místo toho zamířil rovnou k onomu slavnému kartáči a narychlo přejel celé auto s ním bez toho, aniž by zapnul jakýkoliv program. Ten kartáč měl na sobě ještě zbytek vody, takže to s ním šlo celkem dobře ještě jezdit po autě. Samozřejmě jako správný '' autíčkář '' nezapomněl i na kola a poté prostě odjel... Upřímně je mi líto člověka, který přijel po něm. Ten absolutně netuší, co ho čeká, pokud použije onen kartáč.

Teď si představte, kolik špíny / kamínků a všeho možného nabral tím kartáčem... jemu je to jedno. Očividně to nedělal poprvé. Vy přijedete hned po něm se svým mazlíkem, kterému dáváte jen tu nejlepší péči s dobrým srdcem projedete všechny programy, včetně toho s kartáčem. Druhý den jdete k autu a vidíte rýhy po celém autě, jak od vandala.. on to vandal byl, ale trošku jiný, než si myslíte. Proto nikdy nevíte, kdo byl před vámi, a i když víte tak nevíte, kdo už byl ten předním a nebo den před vámi.. Pokud vám na vašem voze záleží, vyhněte se těmto kartáčům a ušetříte si nejednu budoucí starost.

Jsou teda samoobslužné myčky tou správnou cestou, jak mýt vaše auto, či mohou skončit noční můrou?

Když si nedáte pozor, může to být noční můra a nasekáte tolik paseky, aniž byste o tom vůbec věděli. V ostatních případech, je to nejrychlejší/ nejlevnější cesta ze všech, a pokud myjete pravidelně tak i velice efektivní metoda. Projetí všech programů zajistí co největší pravděpodobnost, že na konci budete mít čistý vůz. 2.krok, i když je přítomen kartáč, tak u určitých myček z tohoto kartáče stříká aktivní pěna, tudíž zvolte tento program, ale nechte pouze stříkat pěnu na vůz a koštětem se ho nedotýkejte. Ideální je hodit na začátek méně peněz, tak aby po nastříkání pěny na autě mohla chvíli působit a uvolnit veškerou špínu. Počkat 2-3 minutky a poté projděte zbylé programy včetně tekutého vosku. Aplikujte ho na lak, skla a klidně i kola.

VÝHODY

+ úspora času (rychle umytý vůz)

+ za málo peněz čistý vůz ( s praxí zvládnete projet všechny programy i do 100 Kč)

+ ovlivníte proces mytí (máte jistotu, že jste dali každé části vozu patřičnou péči)

NEVÝHODY

- musíte si auto umýt samy (pro někoho se zdravotními problémy může být náročné)

- můžete skončit mokří(může se stát, že se voda od auta odrazí na vás, nebo se otřete o hadici, nebo dokonce vám nateče do bot.. a pak celý den jste v promočeném oblečení)

- nedokáže plně umýt vůz (čas od času, nedokáže odstranit veškerou špínu z vozu, příkladem může být hmyz v letním období, který zkrátka nechce jít dolů)


3. DETAILER

CENA/ VÝSLEDEK / RIZIKO POŠKOZENÍ LAKU

4 / 5 / 1

foto od Andre Tan
foto od Andre Tan

Jestli chcete dát svému vozu tu nejlepší možnou péči, tak zde máme možnost návštěvy detailera. Vysvětlení pojmu DETAILER.Jedná o osobu, která se živý čištěním aut. Čištění aut se anglicky řekne CAR DETAILING a člověk, který vykonává tuto práci se říká DETAILER, tudíž budu proto hovořit o návštěvě DETAILERA (osoba věnující se čistění aut).

Člověk, který se věnuje detailingu plně rozumí tomuto odvětví a má plno zkušeností a praxe, aby dokázal proměnit znečištěný vůz na perfektně čistý. Nespornou výhodou je, že vlastní speciální mycí prostředky výhradně pro čištění vozů. Jelikož je to jeho zaměření, má všechny potřebné prostředky pro umytí vozu od kol až po střechu. Zároveň používá šetrnou chemii, takže máte jistotu, že se vašim kolům, laku, plastům a sklům nic nestane.

Díky detailerovy se vám odemykají nové možnosti mytí, a to mytí motorového prostoru a pantů dveří. Mytí motorového prostoru je na samoobslužných myčkách zakázáno!, takže tam odpadá možnost motor jakkoliv umýt, a jelikož vapky mívají spíše vyšší tlak, není téměř možné, vyčistit prostor v pantech dveří. Detalier si s tímto dokáže hravě poradit. V případě, když myjeme motorový prostor, tak zakryjeme citlivé komponenty, jakožto alternátor, baterii, případně u upravených vozů otevřené sání a jiné komponenty, které jsou náchylné na styk s vodou. Jak u motoru, tak u pantů je zapotřebí nízkého tlaku vody, jelikož u motoru, by mohlo dojít k poškození gumových a plastových částí, které jsou chatrné a u pantů, zas příliš vysoký tlak by znamenal vodu úplně všude od palubky, až po sedačky, jelikož by se odrážela a stříkala zkrátka všude.

Vybavení a hlavně zkušenosti si dokážou poradit i s tou největší špínou, kterou byste klasickým mytí doma/ samoobslužné myčce/ v kartáčích nedokázali odstranit. Je připravený na různé stupně znečištění a dokáže zvolit takový postup, aby byl pokaždé co nejlepší výsledek.

Máme zde spoustu výhod, najdou se zde i nějaké nevýhody?

Tou první je o něco vyšší cena za mytí, avšak dostanete, za to tu nejlepší možnou kvalitu. Ta druhá je časová dostupnost detailera. Pokud je to jeho hlavní pracovní náplň, tak to bude vypadat podobně jako například u holiče, či u zubaře. Musíte se buďto objednat a nebo jít na čekačku.

Jelikož osobně patřím do této kategorie, tak píši i z vlastních zkušeností. Díky mnoholetým zkušenostem a praxi, vím, jak správně a hlavně efektivně umýt vůz. Používám prémiovou a šetrnou chemii, tak, aby došlo k odstranění co nejvíce špíny a zároveň došlo k nulovému poškození laku. Věřím, ať si vyberete mé služby, či služby jiného detailera, dostanete pokaždé čistý vůz, který vás bude plně reprezentovat a budete maximálně spokojení.

VÝHODY

+ o nic se starat nemusíte, vše bude uděláno za vás (v době mytí si můžete vyřešit jiné záležitosti, případně odpočinout si a dát si šálek dobré kávy/ čaje)

+ detailně a profesionálně umytý vůz (zkušenosti + praxe + vybavení docílí těch výsledků)

+ poradí si i s větší špínou (to, s čím si samy neporadíte detailer zvládne vyčistit)

NEVÝHODY

- cenově nejdražší varianta (vzhledem k tomu, že někdo jiný za vás myje váš vůz a má vlastní prostředky a prostory, je cena mytí vyšší než v ostatních metodách)

- jste ovlivněni časem, kdy detailera má zrovna čas(jelikož je to jeho pracovní náplň a má i jiné zákazníky, je potřeba se předem objednat, kdy zrovna má čas)

- delší doba mytí (důkladné a hlavně poctivé mytí trvá nějaký ten čas a u velmi znečištěných vozů se bavíme i o hodinách práce)


4. KARTÁČOVÁ MYČKA

CENA/ VÝSLEDEK / RIZIKO POŠKOZENÍ LAKU

3 / 3 / 4

foto od Camilo Jimenez
foto od Camilo Jimenez

Musím přiznat, tohle je bezpochyby ta nejméně náročná cesta mytí, kterou můžete jít samozřejmě společně s návštěvou detailera, protože vy se o nic starat nemusíte. Na konci dostanete čistý vůz a můžete spokojeně vyrazit na cestu. Co se týče cen, ty se velice liší myčka od myčky. Máte možnost z volby několika programů a ty se odvíjejí od množství služeb, které vám budou poskytnuty. Základní program vám auto umyjeme klasicky se šamponem. Lepší / dražší programy vám poté nabídnou i možnost aplikace tekutého vosku. Myčka je univerzální a lze tam zajet s jakýkoliv vozem od malého Smarta, až po velké SUV, avšak s nadměrně velkými vozy tam nezajedete.

Je teda něco, čeho se bát?

Já osobně se bojím z několika důvodů. Jedním z důvodu je, že nad tím nemám žádnou kontrolu a netuším, co se tam vlastně vůbec děje. Jelikož nad tím nemám kontrolu, tak to nějak nemohu ovlivnit a plně spoléhám na to, že vše proběhne tak, jak má. Pokud by se náhodou něco stalo, tak nemohu nijak zakročit / ovlivnit a jsem odkázaný počkat na to, jak to dopadne.

Druhý důvod je, že i když píšou, že se jedná o šetrné kartáče tak i přesto v některých případek může dojít k poškození laku. Jednoduše se dá poznat auto, které bylo v kartáčích. Nejvíce to asi poznáte na novém automobilu, kde dojde až k neúměrné velkému poškození laku při tak krátké době. Byl jsem svědkem kdy auto, které měl majitel cca. měsíc vyjel do kartáčové myčky, nechal si na nejlepší program umýt vůz a auto po vyjetí z myčky bylo v tak dezolátním stavu, že buď byla možnost zkusit to zachránit kompletním leštěním celého auta tou nejhrubší cestou (rotační leštičkou) a nebo celolak. Jedná se o velice rizikovou metodu a je to na risku každého z vás. Poškození může být nahodilé, neříkám, že ve 100 % stavu se stane, že dojde k poškození laku. Každopádně v minulosti jsem zažil tolik aut s poškozeným lakem z kartáčů, že osobně bych se tam nikdy v životě nevydal.

Je tam nějaký benefit na těch kartáčích, ptáte se?

Ano jistě i tato varianta má své výhody a jednou z ní je úspora času. Minimum starostí, myšleno ve smyslu, že auto tam zaparkujete, ten program si s tím poradí a pípne, že je hotovo, jako když máte ohřáté jídlo v mikrovlnce. Poté na vás čeká vůz, který je mnohonásobně čistější, než když jste ho tam dali. Výsledek se dostaví rychle a (''kvalitně''). U těch myček, kde skutečně nedojde k poškození laku a je to prověřené, může být pro někoho, kdo má například zdravotní problémy a nebyl by schopný si na samoobslužné myčce/ doma umýt vůz a návštěva detailera by byla pro něho drahá, tak pokud chce rychle a efektivně, bez námahy umýt svůj vůz, může být právě cesta tohoto mytí.

Výsledné poškození laku se dostaví až po nějaké době. Ne vždy se dá jednoduše poznat poškození laku, to až po kompletní dekontaminace laku se dá zjistit, kolik moc to napáchalo škody. Většinou se to projevuje většími hologramy, které jsou díky tomu, že kartáče se dostanou úplně všude, tak jsou všude přítomné. Kapota, střecha, blatníky, sloupky dveří, klidně i okna...

Když shrnu tuto metodu, tak osobně bych jí nedoporučil, jen kvůli zvýšenému riziku poškození laku. Na druhou stranu věřím, že tato technologie se stále vyvíjí a posouvá kupředu a viděl jsem i podobné myčky, kde vůbec nebyly přítomné kartáče a pouze jen trysky a ty udělaly veškerou práci, tam bych to i možná zkusil. Za mě osobně pokud máte možnost umýt auto na samoobslužné myčce, tak za méně peněz a možná i za stejný čas docílíte stejného výsledky, někdy i lepšího.

VÝHODY

+ o nic se starat nemusíte, vše bude uděláno za vás ( buďto zaparkujete váš vůz do myčky, nebo v něm sedíte a veškeré mytí obstarají stroje za vás)

+ rychle umyje celý vůz od střechy, až po kola ( kartáče berou kompletně váš vůz odshora dolů, takže odjíždíte se všemi umytými částmi vozu)

+ možnost volby programů ( podle ceny lze zvolit z mnoha variant mytí od nejlevějšího základního mytí, až po nejdražší včetně nanesení vosku)

NEVÝHODY

- riziko poškození laku (hrozí vyšší riziko poškození laku, než v ostatních metodách a poté přijde drahé řešení napáchaných škod)

- cenově mohou být poměrně drahé (v případě nejlepších programů se bavíme v řádu stovek korun)

- občas nedokáže perfektně vše umýt a zůstane špína na autě (i když jsou kartáče naprogramované, aby se dostali ke všem částem vozů, tak každý vůz je ojedinělý a má různá místa, kam se kartáč nedostane)

- riziko defektu (pokud se během mytí vyskytne nějaká komplikace a jste uzavřeni ve svém voze, nelze ho opustit, jedině pokud nechcete mít v autě povodeň, v tu chvíli, kdy ho opustíte)


SHRNUTÍ

Když to nakonec celé shrnu, tak moje vyjádření je takové… Umývejte své vozy, ale jakou cestu si vyberete, záleží zcela čistě na vás. U každé varianty jsem vám ukázal její výhody a nevýhody. Co vás čeká jako výsledek a jaká varianta, je nejdražší a která nejlevnější.

Doporučení zní, ať už pro milovníky aut, či pouze jejich uživatele a to umývat auto pravidelně. Ať už cestou samoobslužné myčky, či mytím doma nebo ve spolupráci s detailerem, vždy je důležité se o auto starat pravidelně! Jedině tím docílíte, že auto vydrží co nejdéle v tom nejlepším možném stavu a nedojde k trvalejšímu poškození laku. Volba kartáčové myčky je na povážení každého. Pokud máte možnost umýt auto na samoobslužné myčce, je ve spoustě ohledech lepší a pokud chcete ten nejlepší výsledek a bojíte se poškození laku, tak svěřte vůz do rukou odborníka (detailera).

Každý si můžete vzít z tohoto článku to, co vám nejvíce vyhovuje, a pokud by vás osobně zajímalo více informací o některé z těchto metod a jaké případně prostředky používat, tak se neváhejte ozvat a mile rád vám poradím. Další článek bych rád věnoval, už konkrétně přímo mytí a deatilnímu postupu. Na co si dát pozor, co na co slouží a různé vychytávky, které vám mohou pomoci s bezpečnějším a efektivnějším mytí.